2012-05-05 @ 20:50:57

Svar på Ponny Tillsalu!

Malin om Ponny Tillsalu!

Vore ju bra att skriva vad den har kapacitet för. Om du menar hoppning tex, menar du då kapacitet för LC, LB, LA, eller Msv och uppåt eller? Alla har olika uppfattning för vad kapacitet innebär. Kapacitet för mig inom hoppning är Msv, minst LA felfritt. Vad innebär det i detta sammanhanget? ;)

Svar: Hon har kapacitet för de högsta klasserna med rätt ryttare, LA-Msv. Jag själv har hoppat henne och hon är väldigt speciell, och måste ha en ryttare som hon litar på, sen hoppar hon över allt, vad man sätter upp för titthinder eller höjd. Hon kan bli lite het men vissa ryttare vill ju ha det. Kan inte säga direkt vad hon klarar att hoppa, men jag tror att hon klarar vad ryttaren satsar för. Hon är inte tävlad så mycket hoppning pga att Jessica gillar dressyr och inte gillar att hoppa. Men det går att hoppa höga höjder utan problem och då menar jag LA/Msv.
I dressyren går hon LB med placering och har absolut kapacitet för att gå minst lika långt som i hoppningen. Det är svårt för mig att säga men jag tror att den här ponnyn kan komma hur långt som helst med en tuff, rutinerad ryttare. Man måste nästan provrida henne för att inse hur långt man kan gå :)

Klicka Här!


Foto Caroline H.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0