2014-01-28 @ 14:40:41

Säfsen

är i Säfsen och åker skidor med skolan idag. Jag valde snowboard och det går riktigt bra faktiskt, värsta skadan hittills är en bruten nagel bara. Däremot ljuger jag om jag säger att jag inte har kraschat något haha, snö har jag allt fått smaka på. Det svåraste med snowboard är att jag måste släppa stödet på framfoten och lägga all tyngd på bakre. Annars börjar jag vingla och då brukar det oftast sluta med att jag åker i backen. Måste erkänna att det är lite damma sak som i ridningen. Ibland måste man våga släppa ett stöd för att det ska gå bättre, tex tyglarna, sluta dra och jobba med skänklarna istället lixom. 

Marengo får longeras av bästa mamma idag, jag hinner inte rida eftersom jag kommer hem rätt sent.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0