2014-01-24 @ 10:02:03

Hoppträning 23/1

Igår tränade jag för Frida Hansson på Jutagården. Det var markarbetshoppning med kombinationer och snäva svängar. Vi började med att travhoppa en kombination på ett språng mellan, sen tre språng till ett litet sockerbitshinder. Det va en bra övning där vi tränade mycket kontroll, reglering och lösgjordhet för skänklarna.

Marengo gick superbra! Han var väldigt pigg men ändå reglerbar. I början trängde han för innerskänkeln men i slutet av träningen hade jag kommit igenom och då gick han sjukt bra.

Efter träningen pratade jag med Frida och hon sa att jag skulle rida igenom Marengo innan jag börjar träna och ställa frågor till honom så att det inte blir något missförstånd mellan oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0