2014-01-24 @ 20:20:00

Gymnasiumtankar

Vad vill jag jobba med i framtiden, vad är mitt drömjobb? Jo, det jag siktar mot i framtiden är att kunna försörja mig på att tävla i hoppning med något litet jobb vid sidan av. En bra start är att rida någon annans hästar för att sedan köpa och bygga upp ett eget tävlingsstall. Men först måste jag välja gymnasium. Högskoleutbildning är väldigt viktigt för mig och därför väljer jag en linje med just den behörigheten.
En skola jag fastnade för tidigt var naturbruksgymnasiet Uddetorp i Skara. Dom har en nationell idrottsutbildning fokus på hoppning och dressyr, vilket tilltalar mig och mina framtidstankar. Dock har dom inte högskolebehörighet men det går att läsa till. Så strax innan den första december skickade jag in ansökan med tränarintyg till skolan och blev kallad till intagningsprov som bestod av riprov och intervju. Jag är riktigt nöjd med min insats och tycker att skolan verkar superbra! Igårkväll fick jag som sagt ett mejl från skolan att jag klarade provet och nu är det bara att söka!
Jag behöver också ett andra, tredje och fjärdeval till gymnasiet. Som andraval har jag valt Strömsholms ridgymnasium och som tredje- och fjärdeval har jag valt ekonomi-juridik och samhällslinje på Västerhöjd här i Skövde, mest som säkerhet om det av någon anledning inte skulle bli av med de andra gymnasiumen.
 
Kortfattat;
1. Uddetorp, Skara, NIU hoppning
2. Strömsholm, ridgymnasium
3. Västerhöjd, Skövde, Ekonomi-juridik
4. Västerhöjd, Skövde, Samhäll
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0