2013-09-24 @ 08:18:10

Tävling 22/9

Tävlingen gick superbra! Jag testade en annan stategi för att få Marengo lugnare än vanligt. Istället för att tänka framåt från början så höll jag igen och tänkte kort och långsamt. När vi hade galopperat och han var lugn så ställde jag om mig och tänkte kort och snabb. På det sättet så var han inte uppstressad utan tog det lugnt men ändå var framför skänkeln.
 
I första klassen så tvekade han lite när vi skulle hoppa men med stöttning av skänkeln och smackningar så gick det superfint. Vi fick ett stopp på ett regnbågsfärgat/gult räcke med bara plankor. Jag tror inte att det va hindret som gjorde att Marengo blev rädd eller så, utan att det var publiken. Räcket stod näligen så att vi skulle hoppa det mot publiken och jag tror att Marengo blev väldigt osäker när han såg alla som kollade mot honom osv. Jag ryggade honom några meter och sen hoppade vi. Resten av banan gick felfritt. Vi hoppade grindar, plankor, olike linjer och jag vet inte allt dom hade ställt fram haha
 
Andra klassen gick också superbra. Det kändes som rena lekstugan tills vi kom fram till ett räcke med en stor svart planka mellan två färgglada bommar. Marengo såg nog inte riktigt hindret och kunde inte avgöra när och hur han skulle hoppa det. Asså han såg hindret i tid men det stod efter en sväng och han hann inte bedömma det. Hur som helst stannade han och vi ryggade något steg och hoppade det nästan stillastående. För övrigt så kändes det hur enkelt som helst och vi hade inga problem med något. 
 
I alla fall i första klassen så var det en fotograf inne på banan, ska kika på lidköpings hemsida och eqipe om det finns några bilder där

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0