2013-09-12 @ 08:15:27

Tambo 11/9

Jag hade egentligen ingen plan när jag hoppade upp på Tambo. De ända kraven jag hade va att få igenom skänkeln och att han skulle jobba med ryggen. Enklaste sättet att komma dit tycker jag är att jobba på volter och serpentiner. Så vi la oss på 20m volten och började jobba i skritt. Han drog upp huvudet och kaxade sig lite i början men jag fick igenom det ganska fort och han blev mjuk i båda sidorna. Jag började trava och fick honom att jobba med ryggen redan från början. Vi galopperade och det gick jättebra det också :)
Till skillnad från Marengo är Tambo mycket mer stabil. Det går attt jobba med honom på ett helt annat sätt. Han vinglar inte runt som Marengo gör utan går där man ber honom. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0