2013-09-20 @ 20:30:24

Marengo 19/9

det var hoppträning på Jutagården för Frida. Det var fokus på kombinationer och snäva svängar. Marengo var väldigt pigg och upp i luften i början men jag försökte omvandla den energin till något bra.
Jag höll igen lite på galoppen för vi fick lite kort i kombinationen när det blev hinder. I början låg hindren på runt 70cm och sen jobbade vi oss uppåt till 110cm. Jag är riktigt nöjd, äntligen fick vi den där kombinationen på LB höjd och nu känner jag mig faktiskt redo för tävling. 
 
Vi hade lite problem med räckena som vi vände upp från väggen för vi tappade galopp och fick ingen ärlig chans till hindret. Frida sa att när jag galopperar så måste jag få en mer aktiv galopp och för att få det så ska jag liksom pulsera med skänkeln. Jag måste få upp Marengo så att han inte blir lång och slappig. Kort, energisk och lite uppåt i galoppen utan att han blir för hoppig och studsar fram. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0