2013-09-15 @ 07:14:26

Marengo 14/9

Vi körde lite intervaller på fältet för både kondis och för att trötta ut inför dagen efter. Marengo va jättepigg i början och galopperade på sidan och bockade och krånglade. Det dröjde ett tag innan jag fick igenom det och han började gå lugnt.
När jag hade ridit fram så började jag med att galoppera i en lugn galopp med energi. När han fattade att det inte var lönt att bråka så började vi köra lite intervaller med ökad galopp på raksträckor och minskad galopp i svängarna. Ju längre tid som gick ju lägre började Marengo gå med huvudet. När han gick i en lugn och samlad galopp utan att köra upp huvudet och springa iväg så kände jag att det räckte. Vi travade och skrittade tills han slutat flåsa och gick tillbaka till stallet. Han var fortfarande svettig så jag tog in sadeln och min utrustning och sen gick vi en promenad tills han var helt torr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0