2013-09-11 @ 22:07:00

Marengo 12/9

Marengo var väldigt pigg och lite hoppig i början men slappnade av efter att jag ridit igenom skänklarna ordentligt. 
Jag började rida på en åttvolt med travbommar för att mjuka upp honom i båda sidorna. När han inte ville lyssna på skänkeln och välte inåt så tvärade jag honom tills vi var på spåret igen. Vi tränade på volten i båda varven tills han var mjuk och skummig i munnen. Vi gick över till 20m volten och tränade lite galopparbete. Han var ju redan mjuk så det dröjde inte länge förrens han började gå i låg form. 
Jag är väldigt nöjd med passet. Det kändes som jag kom dit jag ville och att jag har en bra känsla till morgondagens markarbetsträning på Jutagården.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0