2013-09-02 @ 09:14:20

Marengo 1/2

Mamma hade lagt upp ett litet hinder och två bommar på var sin sida 7 m från hindret. Tanken med övningen var att jag skulle få Marengo i en kort, effektiv galopp med mycket energi och räkna galoppsprång för att få en flytande galopp. Jag skulle försöka komma nära hindret och stötta honom så att han hoppade utan att tveka. Det gick helt okej. Han var inte helt framför skänkeln men jag fick igenom det i slutet. 
Eftersom han inte riktigt lyssnade på skänkeln så provade jag att rida med sporrar. Kan inte påstå att det hjälpte så mycket men det kan bero på att jag satte dom längst ner på hälen så dom nuddade knappt. Får se om jag fortsätter rida med sporrar eller inte, det beror helt på hur han reagerar när han är klippt :)

Kommentarer
Postat av: Emma - en dressyrblogg

Testa att ha dem uppåtvinklade istället =)

2013-09-02 @ 20:28:17
URL: http://emmayrttimaa.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0