2013-09-07 @ 21:18:00

Lotta Björe träning 1

Det var lite blandning av allt möjligt, cavaletti, kombination, linjer och studs. Vi började med att rida fram valfritt i båda varven i trav och galopp. Marengo fick beröm för sin avslappnade galopp och jag fick beröm för min sits. Efter detta pratade vi lite och sedan red vi travcavaletti på en åttvolt för att flytta och mjuka upp ponnyerna i sidorna. Marengo gick sjuuukt bra! Han var avslappnad och tog bommarna i lugn och ro. 
När vi började hoppa så vägrade Marengo gång på gång men varje gång så fick han hoppa det stillastående. Både vanliga oxrar och stunds var jätteläskigt. Men då Lotta bad mig att rygga honom, inte bara något steg utan ungefär halva ridhuset. Därifrån fattade jag galopp och hoppade. Vägrade han var det bara att rygga igen. Bara efter någon gångs ryggning så hoppade han utan problem, även kombinationen. Jag är supernöjd! Marengo bockade och stegrade men han var ändå superfin. Lotta var en superduktig tränare och lyckades träffa alla ömma sidor hos mig och Marengo. Bara denna träningen gav oss jättemycket, så tänk hur bra det kommer vara efter morgondagen! :D
 
Älskar anläggningen! Så nytt och fräsht alltihopa! Små detaljer som gjorde det lilla extra. Ett gigantiskt ridhus med finfint underlag :) 
lånad bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0