2013-09-08 @ 21:03:00

Lotta Björe träning 2

Vi började arbeta ponnyerna på marken som vi gjorde igår. Marengo ville inte riktigt lyssna på mig så jag fick jobba igenom honom ordentligt innan han började slappna av och gå i lägre form. Vi började hoppa rätt så fort idag. Det var ungefär samma hinder som igår förutom att Lotta hade ställt upp en extra oxer, ändrat om lite i linjerna och längt kominationen till två språng istället för ett emellan. 
 
Vi hoppade S-båge och jag trillade av på mittenhindret för att Marengo vägrade och kastade sig åt sidan. Allt gick som vanligt i slowmotion för mig och jag kunde släppa när jag kände att det var dags. Marengo fick sig nog en liten chock och skärpte sig (eller så var det jag som var nogrannare) för efter det så stannade han inte en enda gång förutom på kombinationen. Jag frågade Lotta varför hon trodde att han stannade men hon hade inget direkt svar. Hon visste helt enkelt inte varför, ärligt talat så vet väl ingen det egentligen.. Han är bara så lat och töntig men det ska det bli ändring på! 
 
Något som Lotta sa som jag fastnade lite extra vid var "Med risk att göra dig ledsen så vill jag säga att du är mycket bättre än din häst." . Jag har inte bestämt mig än om det är bra eller dåligt.. Jag kan ju utbilda Marengo till en superponny och det är ju bra eftersom jag utvecklas samtidigt. Men jag vet att jag kan komma så mycket längre med en annan ponny som ändå är utbildad men inte färdig. Meeen jag ger inte upp på Marengo. Jag vet att han har kapacitet och vilja men nu får det räcka med dumheter. Jag ska vara bestämd nu och visa honom att det är jag som bestämmer. Det ska bli ändring nu och jag ska ta med mig alla tips som jag fick av Lotta.
 
*Det är JAG som bestämmer. 
*Jag ska börja rida med olika sporrar både hemma och på tävling för att få mer respekt och extra kraft i skänklarna.
*Hästar hatar att rygga och det ska jag använda mig av när Marengo vägrar.
*Markarbete ungefär 3 ggr/v för att hitta en känsla som vi kan ta med oss till hoppningen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0