2013-10-29 @ 14:02:00

"Man får ta lite skit"

Seriöst, vart jag än är eller ser så hör jag bara om kändisar. Om hur häftiga och snygga dom är. Och det har jag egentligen inga problem med, men när folk börjar prata om hur mycket bättre dom är än alla oss "vanliga" människor så blir jag rent ut sagt förbannad! Är så less på allt sånt skit! Alla får dåligt självförtroende, och det blir ju inte bättre om alla andra säger att dom är mindre värda. Själv har jag påverkats något otroligt av detta. Jag känner mig lite deppig, liksom osäker på mig själv. Det har minst sagt synts i mina resultat och presentationer på tävling. På träning funkar allt på topp men på tävling så är det sjukt mycket folk och alla ska alltid ta fram de dåliga sidorna hos en. ALLTID ska det handla om vad andra tycker. Jo tack, det påpekar min mamma rätt ofta, att jag bryr mig för mycket om alla andras tankar och åsikter om mig. Och det håller jag med henne om. Men vad ska jag göra för att få det och sluta? när det finns överallt, vart kan man då gömma sig? Skitsnack, ask-konton, nätmobbning, pallar inte ens räkna upp mer. Folk blir uthängda och kränkta - i skolan, hemma och på nätet. Fattar inte hur människor kan skriva sånna elaka kommentarer om andra, inte för att jag alltid är en ängel själv men jag beter mig i alla fall inte som dom gör. Nätmobbning är som att snacka skit om andra, bara att man gör det anonymt och det alltid kommer att finnas där.
 
Åter till kändisar som tyvärr inte bara påverkar andra posetivt. Dom som är perfekta på alla håll och kanter. Vem är det egentligen som nätmobbare jämför andra med? Om det inte fanns något som hette perfektion, hur skulle man då kunna klaga på felen, som inte existerade - eftersom alla inte är perfekta? 
 
Menar inte att hänga ut någon på något sätt, behövde bara skriva av mig. Så sjukt många tankar som snurrar i huvudet nu asså, helt crazy. Ska bättra acceptera mig själv från och med nu - Jag är bra. DU är bra. Oavsett vad andra tycker så är VI bra.
 

Kommentarer
Postat av: julle

väldigt bra skrivet!
ärligt talat trodde jag faktiskt att du hade värsta självförtroendet, jag tycker det känns som om du har det du är liksom snygg, för det mesta glad (verkar det som)och jag tycker inte att du har något anledning att vara osäker på dig själv. Du e ju grym, så får du tänka ;) <3
själv så är jag också väldigt osäker på mig själv o bryr mig alldeles för mycket om vad andra tycker o tänker... jag tror att många har det så, man tycker liksom att alla andra är så bra och man ser alla felen hos en själv...

2013-10-29 @ 17:08:47
Postat av: Alva :))

Håller med dig, folk glömmer bort att "kändisar" är som vilken person som helst. Det är ju inte kändisarnas fel, dom vill ju inte påverka andra negativt så klart, det är ju fansen som höjer deras idoler till skyarna.. Det ÄR svårt att bortse från det, man blir ju sur och nästan avundsjuk och då glömmer man bort sig själv och fokuserar på helt fel saker..

2013-10-29 @ 18:24:30
Postat av: Syster

Hejja Carro!
Du är grym och underbar, glöm aldrig det! Mycket bra skrivet, kände precis likadant förr när jag var i din sits.. Stå på dig gumman, älskar dig <3

2013-10-30 @ 21:09:16
Postat av: My Törnqvist

åååh så himla sant !!

2013-10-30 @ 22:41:55
URL: http://mytrnqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0