2013-10-18 @ 08:35:14

Marengo 17/10

Efter fyslektionen i skolan och hoppningen med Chemp kan jag säga att jag var rätt mör i benen. Men det var bara att hoppa upp på häst nr två. Vi gjorde samma övning som lektionen med Chemp, fast nu hade vi en åttvolt med ett räcke och en oxer. Jag var nog kvar vid ridningen med Chemp för när jag hoppade första varvet så gick det inte bra. Marengo klarar inte av samma inverkan som jag har på Chemp, men ändå måste jag rida lite likadant. Men Frida sa att jag måste ställa frågan till Marengo innan hindret gör det. Då gick det mycket bättre. Jag vet så väl att jag bara rider till hindret och inte bestämmer mig förrens precis innan att vi ska hoppa. Efter det så gick det superbra och vi hoppade oxern på +1m. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0