2013-10-02 @ 09:24:33

Hoppträning 1/10

Jag tränade för Erik Berggren på Grevagården i stora ridhuset. Vi började med att rida på en stor volt i skritt, trav och galopp. Marengo var ganska seg men han piggnade till ordentligt när vi började hoppa så det gjorde inget. Han stod emot skänkeln lite men jag fick igenom det när vi galopperade. Efter en stund i båda varven började vi hoppa. Det var en bruten linje på 26 meter med två små räcken. Marengo taggade till och det var jobbigt att hålla honom lugn och kort i galoppen, men ju mer hindren höjdes, ju lugnare blev han för då var det inte så små hinder. Vi hoppade 5½ (trav in på en kombination, ett galoppsprång emellan och galopp ut) och det gick suuuperbra! Vi har haft lite problem med travhoppning men det går mycket bättre nu! Det var lite långt för oss mellan kombinationen men jag stöttade upp honom så vi hoppade på ett språng varje gång. Efter var en liten galoppbom på bruten linje och efter det var den en galoppbom till och sen en oxer. 
 
Vi tränade väldigt mycket på linjer, kontroll och att ha ett bra flyt. Riktigt bra övningar för mig och Marengo. Han har en tendens till att bli jättelång och snabb i galoppen efter hindren så jag måste verkligen få honom kort innan nästa hinder, vilket inte är superenkelt på tävlingar men då brukar jag välja ett högre tempo istället. Sista banan vi hoppade låg hindren på ungefär en meter. 
 
Jag fick inga direkt nya tips av Erik, han sa bara att jag skulle förtsätta träna vidare som jag gör och att han tycker att vi har ett jättefint flyt. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!
Jätte fin blogg, och ponny!
Har fått för mig att du och Benita Forseberg är kusiner eller något stämmer det? :)
Isf har hon någon blogg där hon skriver om ridlektioner och om hästar? :D

Svar: tack! ja det är vi men jag vet tyvärr inte om hon har någon blogg :/ vet att hon haft, men inte om hon är aktiv bloggare just nu :)
Caroline Hoerschelmann

2013-10-03 @ 20:45:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0