2013-10-25 @ 08:05:57

Dressyrträning 24/10

Vi började med att trava i höger varv till musik. Låta hästarna springa på lite och sträcka på sig. Efter en låt var slut så galopperade vi genom nästa på samma sätt som i traven - låg form och runda. Därefter tog vi en låts trav och sen en låts paus och efter det galopp i andra varvet, jag tror ni fattar ;) Marengo gick väldigt bra, jag jobbade honom på volt istället för att galoppera runt hela fyrkantsspåret för jag ville komma runt med innerskänkeln ordentligt. 
 
I slutet av träningen så galopperade jag i kort och lugn galopp men med galet mycket skänkel så att vi fick tryck framåt. Jag låg hela tiden och pressade på hans tröttgräns. Han saktade av till trav när han tyckte att det blev allt för jobbigt, men jag tycker ändå att jag nådde "dit" i slutet. Frida sa att det är precis det här han gör när han stannar på hinder, att han inte är helt framför skänkeln och saktar av. 
 
Det var en riktigt bra träning som jag hoppas att vi ska köra fler gånger. Jag måste komma igenom Marengos gräns för att komma längre. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0