2013-11-13 @ 12:42:11

Marengo 12/11

Dressyr med fortsättning på gårdagens pass. Målet idag var att kunna förflytta hästen för hjälperna och sedan ställa om, och ett av tusen sätt att göra det är skänkelvikning med volt på slutet. Vi började i skritt och sedan i trav. Marengo gick suuuperbra i skritten! Han sökte sig neråt och jag fick den känslan. I traven däremot så kom jag inte dit. Jag var alldeles för spänd (mycket berodde på träningsvärk i magen) och kan inte jag slappna av så finns det ingen chans att Marengo gör det.
I slutet av lektionen skulle vi träna lite förvänd galopp. Det gick inte bra för mig och Marengo.. Jag har tränat massor på att han ska byta galopp när vi byter varv och det var inte direkt till någon större hjälp. Istället för att tjafsa vidare så la jag mig på en volt som jag ökade och minskade. 

Jag är nöjd med träningen, jag kunde ju inte begära mer av Marengo när jag själv inte kunde ge fullt ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0