2013-11-14 @ 20:10:48

Hoppträning 13/11

Först vill jag bara säga att jag skriver precis vad jag vill på min blogg. Spara era taskiga kommentarer åt er själva, jag behöver inte mer skit just nu. Idag släpper jag ut alla tankar. Idag håller jag inte igen.

Skitdåligt 
är ett snällt ord för dagens hoppträning.  Marengo va bakom skänkeln och stannade gång på gång, men det va inte bara det som var orsaken till att det gick kasst. Jag fick ingen vettig hjälp om vad jag skulle göra, Frida sa till mig att rida honom lång i halsen (innan har hon sagt att jag ska korta upp honom) och trycka med skänkeln i varje steg (vilket inte hjälpte ett skit utan bara gjorde honom skänkeldöv). Kanske borde Frida hoppat upp på honom så att hon fick känna hur det kändes och ge mig tips utifrån det. Sist stannade han massa på en oxer. Frida bad mig galoppera i kort (långsam) galopp men det hjälpte ju inte ett piss. Och sen fick jag inte ens hoppa över oxern igen utan skulle avsluta med ett räcke (vilket det bara va ren tur att han hoppade). Usch, jag har inte ens någon känsla inför helgen. Ingen bra, ingen dålig. Jag vetefan, jag vill bara släppa allt och försvinna just nu. Igår kunde jag säga att livet lekte, idag är det en jävla börda. Vad ska jag göra för att han inte ska stanna? Detta har jag frågat mig i två år snart, när får jag min efterlängtade förklaring? Marengo vann idag. Han var den som sa sista ordet. Ärligt talat har jag aldrig varit med om det förut. Det har alltid varit jag som kämpat in i det sista och aldrig gett upp. Och helt plötsligt får jag inte kämpa vidare. Allt säger emot den jag är. Men samtidigt är jag inte så stark att jag kan ifrågasätta min tränare, min förebild. Ååh jag är så vilse just nu så det bara skriker om det. Det är fan inte kul längre. Jag vill ha stöd, någon som tror på min och Marengo tillsammans. Jag behöver det nu. 

Jag säger inte att Frida är en kass tränare på något sätt, hon är den bästa som finns. Men idag vet jag inte vad som hände.

Kommentarer
Postat av: Alva Hägg

Ge inte upp Carro! Marengo är en fin ponny och han KAN, bara att han är så fruktansvärt fjantig och respektlös mot dig. Jag tror att du behöver få honom framme, så han går hela tiden om du förstår vad jag menar. Om du ska rida honom i en lugn galopp så måste du ändå ha tryck i honom. Minsta lilla skänkel du lägger på ska han näsan dra iväg. Han ska nästan va lite rädd för skänkeln. Lyssnar han inte, då är det spö som gäller. Han är som Grannus, bara att Grannus stannade (inte bara på hinder) och kastade av mig och det var för att han hade NOLL respekt för mig och min skänkel. Jag tror att du behöver få igenom att han ska lyssna framåt för skänkeln, jag tror att när han bockar i galoppfattningarna så sparkar han mot din skänkel. Jag vill inte låta som nån som tror sig kunna allt utan jag säger bara att jag har varit i din sits med Grannus :) Jag känner igen Grannus liite i Marengo faktiskt, det här med att kicka osv. Ett tips är att ryta till på honom, och då menar jag HÖGT! Då kanske han blir lite smårädd och undrar vad det vap som hände och då kan man sedan ge dom en liten klapp och sedan fortsätta rida. Det kanske låter knäppt, men det funkar på Grannus. Sedan om han bockar, kan man rappa till honom bakom skänkeln, så vet han inte vart spöt kommer ifrån. Det funkar mycket bättre på Grannus än att lägga till spöt på rumpan, för då blir han bara sur. Det är två små tips, sedan är det bara att traggla, traggla, traggla tills han tar skänkeln. Och om han inte tar skänkeln, var inte rädd för att använda spöt rejält, för om han inte tar skänkeln DIREKT hemma lär han inte ta den någon annanstans eller senare right? :) Och sitt alltid ner när du rider, ställ dig inte upp mellan hinderna eller i dressyren :) Spänn magen pch ryggen, pressa med innerskänkeln och tänk att du ska flytta ut till yttertygeln. Om du vill ha hjälp så säg till, eftersom att jag har ridit en häst som Marengo typ, så jag vet hur dom funkar :) Skicka ett sms om du behöver tips/hjälp, jag gör det gärna :)

2013-11-15 @ 18:17:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0