2013-11-22 @ 07:55:52

Dressyrträning 21/11

Dagens övning var att rida i alla gångarter med långa tyglar, och svänga, göra halt osv utan att behöva ta i dom. Det gick superbra för mig och Marengo. Vi har tränat mycket på detta innan och han är så känslig när det gäller vikten och skänklarna så denna övning var som gjord för oss. Efter lite mer än halva lektionen satt Frida upp på Marengo och red igenom honom ordentligt för att jag skulle få känna på hur han gick när han var så genomsläpplig som det bara går - det är så målet är att han ska gå till slut. Så när Frida var klar så hoppade jag upp och vilken skillnad på häst det var! Han gick så lugnt och lyssnade på varenda liten vink jag gjorde. Magisk känsla, men man fick driva som satan!

Bilder när Frida rider:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0