2013-05-05 @ 18:06:08

p70 fälttävlan

Dressyren
Det kändes bra på framridningen och när jag kom in i ridhuset. Han var hyfsat lugn, lite spänd i övergångarna men slappnade av när han fick lite flyt. Men när jag kom in på banan så blev han lika spänd som vanligt. I varje steg kände jag hur hans rumpa lyfte lite och hur han i galoppfattningarna hoppade jämfota fram. Känslan var kass, vi hade ingenting att gå på när domaren blåste i visslan. Vi påbörjade pogrammet och första biten gick han helt okej. Kanske lite vinglig, men han var helt underbar på den ökade traven. Då gick han som en gud! I serpentinerna så var han inte glad. Han skyggade för domaren och väggen men jag tog svängarna som hjälp för att få honom rund och lugnare. Skritten var också helt okej, likaså galoppen och resten av pogrammet. Men i galoppen när jag skulle galoppera förbi domaren så skyggade han och vi hamnade ungefär tre meter innanför spåret. Istället för att börja bråka och flytta honom tillbaka till spåret så red jag som om det var där jag skulle rida. Ingen bra känsla, men resultatet var okej. Jag red pogrammet Svenskt Fälttävlanspogram för debutantklass 2011.
 
Hoppningen
Pannkaka allt ihop! Stopp på första eftersom han redan flera meter innan stannade och började bocka och hoppa på stället. Vi fick lägga en volt och komma på det igen. Vi fick även ett stopp på en mur och ett tidsfel pga av bockningarna och stoppen, så totalt fick jag 13 fel (2 stopp gav 12fel + ett tidsfel) Jag är inte nöjd. Det var som om det slog över i Marengos huvud och han bara sprang. Struntade i mina hjälper och förhållningar, och bara drog. Då var jag inte på bra humör. Två stopp i 70 cm, ett pga av bockningar och ett för att jag inte hann få ihop galoppen och det var ett titthinder. Men nya tag till nästa hopptävling som är nu på lördag (11/5 gotacupen).
 
Terrängen
Jag var inte på humör, Marengo var galen och inget fungerade. För mitt och Marengos bästa så kände jag att terrängen inte var något bra alternativ. Visst, det hade varit superroligt och jag såg verkligen fram emot det, men jag ville inte att vårt självförtroende skulle hamna på 0 bara för en bana. Vi hade redan tappat mycket efter dressyren och hoppningen och jag varinte direkt positiv. Marengo visade ingen respekt för mig och jag var så trött på att han skulle hålla på så. Jag struntade i terrängen och jag är nöjd över mitt val. En annan gång, en annan dag.
 
Marengos terrängoutfit. Tyvärr fick ingen se den..
 
Marengos transportoutfit, visst är han snygg?

Kommentarer
Postat av: Maja

Täcket passade ju as bra!! Super snygg!!!

2013-05-05 @ 23:07:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0