2013-03-06 @ 15:29:27

Gårdagens dressyrträning

Han var inte på sitt bästa humör. Sparkar, bockningar osvosv. Men jag är ändå nöjd för jag fick igenom skänkeln och förhållningarna. 
 
Träningen bestod av delar från LA:1, men eftersom han inte ville fatta galopp och bara sparkade så fick jag rida på en volt och krama igenom skänklarna. I början protesterade han och bara backade men efter några snabba varv i trav så gick han framåt. Efter att jag hade fått fram honom så stegrade han och bockade direkt efter och jag flög av. Men eftersom jag landade på fötter så hoppade jag upp och fortsatte. I slutet av lektionen var skillnaden var stor, efter lite galoppombyten så var han mjuk och fin. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0