2013-07-28 @ 18:55:00

Svar på kommentar

Tycker det ser jättefint ut :) Har en fråga bara, är det så att han oftast stannar på oxrar när ni får stopp eller brukar det vara 50/50? Om det är så att han gör det, vad tror du isf att det beror på? Vore intressant att höra dina funderingar kring det :) tyckte att rundan var superfin! :)
 
Tack! :) Ungefär 95% av alla stopp får vi på oxrar. Jag tror det är för att Marengo är för feg. Fast än jag sitter bakåt, lägger spöt på bogen, driver som tusan och morrar och smackar så stannar han. Jag vet att han kan hoppa hindren stillastående om han bara vågade. Höjderna är inga problem, han tar ju inte ens i när han hoppar 1,10m. Så jag tror det handlar om mod. Istället för ett litet fjuttigt hinder så ser han en stor maxad oxer. Vi tränar massa på förtroende och självsäkerhet hemma vilket har gett resultat, även om vi inte har nått ända fram än. Men när vi är redo och nollorna börjar komma, då finns det ingen som kan slå oss !;) 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fy fan vad du är duktig måste jag säga! En förebild för många, fortsätt som du gör!

2013-07-28 @ 22:39:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0