2013-07-18 @ 10:37:00

England - Londondar

På söndagsmorgonen så var det dags att lämna Isle of Wight för att åka till London. Det var rätt tråkigt men ändå skönt då jag tröttnat på både maten och bussresor hit och dit. Totalt räknade vi ut att vi åkte minst tre timmar buss per dag (berodde på vart vi skulle). Tänk vad mycket roligare saker som strander tex. vi hade kunnat göra istället för att sitta i dubbeldäckaren och få kvistar i ansiktet pga. öppna fönster. 
Maten var inte heller den bästa. Till frukost fick vi en liten skål med flingor och mjölk. Lunchlådan bestod av en liiiten chokladbit, vitt orostat rostebröd med 1cm smör och vit skinka. På kvällen (mellan skola/dagsaktivitet och kvällsaktiviteten) fick vi pizza för det mesta. Pizza och pommes. Men någon gång fick vi en god pastagryta och en gång fick vi mjöliga köttbullar dränkta i tomatsås. Usch. Så ja, snacka om att jag har varit hungrig! Men vi gick till affären och köpte frukt och grönt, för det fick vi inte heller.
 
Men iallafall, resan till London gick fort. Färja i 40min och sen bussresa som jag inte vet hur lång tid det tog för jag sov för det mesta. Vi kom fram till Hostelet där vi skulle bo och lastade ur packningen och jag hittade min resväska trasig. Det enda som höll ihop den var en rem som jag satt dit för säkerhetsskull (tur!). 
Vi lastade in allas packning i ett av rummen och gick iväg på en townwalk. Först gick vi till en liten park för att äta luch som värdfamiljen skulle ha skickat med men som jag inte fick. Istället fick jag ett äpple av en annan student. När alla var klara så tog vi tunnelbanan in till centrum där vi skulle börja vår townwalk. Kommer intet beskriva allt detaljerat, men vi såg Big Ben, London Eye och Royal palace och mycket mer. Det var jättefint! Staden bestod i mestadels av sten, stora mäktiga byggnader och stora gator fyllda med butiker.
Klockan fem gick vi till en restaurang som hette TigerTiger. Där fick vi hamburgare och pommes (vilken restaurangmat...), men det var helt okej. Mat som mat liksom ;)
Efter middagen så gick vi till London Eye. Jag valde att inte åka utan istället spendera dom motsvarande 120kr på morgondagens shopping. 
Vi åkte tillbaka till hostelet, blev tilldelade rum och hämtade vår packning.
 
Dagen därpå var det dags för Madame Tussauds (stav?). Det var lite häftigt, men inte alls så som jag trodde att det skulle vara. Jag såg många vax-kändisar, några bra gjorda och några mindre bra.. Men jag är ändå glad att jag åkte dit, ett måste när man är i london men för mig så var det en engångsgrej.
Vi åkte till Oxford street och shoppade, ock hade vi ett pressat tidsschema och jag hann inte köpa något mer än en ny resväska på Primark.
Vi gick och åt och dagens restaurangmat var lasange, men jag fick ingen pasta utan bara gröten som är emellan... Vi fick lite mer ledig tid efter maten så jag kunde ha gått till ett café eller liknande, men valde att gå till Victorias Secret :))) det var en gigansisk affär! Fyra/fem olika våningar, varje var som en labyrint med massa olika rum. Till slut köpte jag underkläder, en parfym, en bodylotion och en tröja. Tanken var att vi skulle hinna till Hollister affären också men den stängde precis när vi var där.. Så vi gick till ett café och åt banana split med italiensk glass. 
 
Kvart i åtta var det bara att dra sig upp ur sängen och göra sig iordning. Frukost, ett ledset farväl till alla nya kompisar från hela världen och 90 minuters bussresa till flygplatsen i Heatrow. Allt gick otroligt fort och nu är jag hemma, glad men ledsen. Jag kommer alrig mer få träffa Jesta.. Men tack och lov så är det återträff med svenskarna och norskarna i november så jag får träffa många underbara människor igen<3
 
Håller på att ladda in bilder i datorn, vänta några minuter bara så lägger jag upp dom här:)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0