2013-07-05 @ 00:14:00

England - dag 9

Skola, sen ridning. När vi kom till stallet så fick jag börja med att borsta Puppy, en stor fyraåring. Hon var jättesnäll! Efter det så hjälpte jag en tjej att sadla sin ponny och en annan att tränsa sin häst. Jesta var påväg till stallet, han var nämligen ute i hagen när vi kom. Så fort han stod i sin box så borstade jag och satte på honom utrustningen snabbt.
Dressyr och sits var det dagens träning handlade om. Vi fick själva rida fram och mjuka upp hästarna. Jesta är något otroligt stel i sidorna och därför så la jag många volter, ökade och minskade. Han är lite jobbig på det viset att när han börjar slappna av och jobba sig neråt så är det som han kommer på sig själv och drar direkt upp huvudet som om han tänker "nej, inte jobba!". Han är så envis, fast det gillar ju jag..;) Det tog ett bra tag för honom att inse att så farligt är det inte, och så fort han började jobba med ryggen så blev det ett helt annat flyt i ridningen. Kan dock inte påstå att den känslan varade så länge, men jag kom iallafall dit jag ville. 
 
På kvällen klockan 19.30 så var det dags för "Ghost walk" i Shanklin (där vi bor). Vi gick en runda med en kille i 25 års åldern som berättade spökhistorier för oss. Det var inte alls läskigt, mycket kan ha berott på att det var ljust ute och han skämtade bort mycket. Men jag tyckte ändå att det var roligt, det var mycket historia och myter. I klippet i inlägget ovan så ser ni en snutt om när han pratade om "Isle of Wights spökskepp". måste bara ladda upp det, vilket kan ta sin lilla tid..
 
Jag och min nya engelska bästis
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Angelica

Ser att du har kul, är lite avis;) kan inte du lägga ut bilder på huset du bor? Skulle hälsa från Jimmy också! Kram

2013-07-05 @ 17:05:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0