2013-07-04 @ 23:46:41

England - dag 8

Okej, fokuserar på ridningen och discot. Har inte så mycket att säga om skolan och det kanske inte är det roligaste att läsa om... Men iallafall, vi hoppade lite småhinder på träningen. Jag fick min "egna" ponny Jester (inte Jersey..) som jag rider varje gång. Det gick väldigt bra. I början av träningen så gjorde vi det vanliga - snurrade på armarna, höger hand till vänster tå, ta på hästens öron sen svansen. Det är smart att göra det faktiskt. Jag känner mig mer avslappnad när jag rider och man skrittar fram samtidigt så när man är klar så är det bara att börja jobba eller trava eller vad man nu vill. 
Vi började rida på bommar som låg ut med långsidan i trav. Jesta (som han kallas, inte Jester...) var pigg, dock bakom skänkeln. Han har en tendens till att skuta ut bogen och putta över mig på andra sidan så det jag bestämde mig för att vi skulle jobba lite extra på var att få raka linjer och inte gena i hörnen. Det gick bra måste jag säga. Temarna (eller hur man säger) var sits och balans, mina favoriter. Vi hoppade på långsträckan medans Jane stod i mitten och kommenterade vad vi behövde ändra och vad vi skulle göra för att det skulle gå bättre. Jag fick inte direkt några kommentarer, det gick riktigt bra. Jesta tyckte att det var jätteroligt och bockade lite. Jag bara skrattade, Marengokänsla det där. Efter träningen så red vi ut en sväng. Roligt, men det känns fortfarande konstigt att rida mitt inne i stan..
 
Efter stallet var det bara att rusa hem och ta en raggardusch. Det var nämligen disco (vilket vi inte visste..) Vi kom en halvtimma försent men det gjorde inget för det var inte så roligt. Lite valhallfeeling, för er som har varit på det i skövde och vet hur det är. Alla bara stod och hoppa i takt med musiken, inget jag tycker är jätteroligt.. Men istället för att "dansa" gick jag och Julia in i det så kallade "pratrummet". Där går man om man vill vila eller bara vara social och få nya vänner. Vi träffade två svenska killar där som konfirmerar sig här i england (själva konfirmationsgudstjänsten i sverige). Vi gick till stranden och pratade lite. Alltid kul att få nya vänner!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0