2013-07-02 @ 17:19:12

England - dag 6

Morgonen gick fort. Vi var i skolan i tre timmar och lekte lite lekar innan det var dags att hoppa på bussen och åka till Yarmouth Bay. För i närheten där ligger nämligen ridcentret! När vi kom till hamnen så ringde vi Jane, chef på centret. Hon och hennes åtta cocker spaniel vovvsingar kom och hämtade upp oss och skjutsade oss till stallet. Där fick vi fylla i ett papper innan vi blev tilldelade hästar. Jag fick en tjock skimmel som hette Bart. Jag kan inte direkt påstå att han var den smidigaste av alla trettio hästarna i stallet, inte heller den som var i tävlingsform. Men en otroligt snäll och gullig d-ponny/liten häst. Vi hoppade upp och skrittade till padocken där vi fick instruktioner av Jane och hennes dotter Jess som red en av unghästarna. Till att börja med så ville Jane veta hur smidiga vi var, så vi gjorde övningar så som att ta på hästens öron sen svansen och snudda högra tårna med vänsterhanden osv. Det var annorlunda och roligt. Efter det så travade vi slalom mellan koner och galopperade på volter. Lektionen varade i en timma innan det var dags att rida ut. Men precis innan vi skulle gå så fick jag byta ponny med en annan i gruppen. Hennes mörkfux Jersey of Jokes var för svår för henne, hon klarade inte att hålla honom i galoppen för han blir rätt het. Jag hoppade upp på "Jers" och vi red mot skogen för att rida yttligare en timma. Det var riktigt mysigt, förutom när vi red mitt i samhället. Det kändes jättekonstigt när vi travade förbi en Lidl affär och folk som stod och stirrade som om det var dinosaurier vi red på. Så fort vi kom in i skogen så började vi galoppera. Jers bockade några ordentliga språng innan det tog fart. Jag måste säga att han är otroligt lik Newton (ponnyn jag ska tävla i sommar) i galoppen! Stora luftiga språng och det enda som får dom att lugna ner sig är att bara stå och prata lugnt med dom. Väl hemma i stallet igen så alla förutom jag, Julia och en tjej som heter Ammorina tillbaka till sina värdfamiljer. Vi stannade och hjälpte till att göra foder, mocka, släppa ut hästarna, vilket dock gjorde att vi missade kvällsaktiviteten. Hagarna där hästarna skulle ut i låg en bra bit från stallet och vi red barbacka dit. Det var riktigt mysigt. Första rundan red jag en 25årig dponny, betedde sig som en 4åring, som hette Merlin. Jättegullig förutom att han var lite stirrig och busig, fast det gillar ju jag. Andra rundan red jag Jers. 
 
Bilderna:
Skimmeln - Bart
Fuxen med bläs - Jersey of Jokes "Jers"
Bruna med platt nosgrimma - Merlin
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0