2013-07-07 @ 00:20:14

England - dag 10

Sista skoldagen denna veckan - jippi!!
direkt efter skolan så åkte vi med bussen till Ryde. För en bit därifrån i skogen så skulle vi nämligen på Head Hunting. Det är som en blandning mellan laserdome och paintball. Skitroligt! Vi delades in i två lag - det röda och det blåa. Sen fick man en hjälm kopplad till ett vapen och så samlades vi i lagets bas (läger). Spelet går ut på att man ska ta motståndarnas flagga i deras bas utan att bli dödad och att skjuta så många i motsatta laget som möjligt. Blev man skjuten fick man gå till gravplatsen och bli återupplivad. Min taktik var att gå runt utmed kanten och anfalla motståndartältet bakifrån. Jag låg bakom en backe och hade fri sikt över alla i motsatta laget. En efter en sköt jag dom, och dom fattade inte varför. haha, det var hur roligt som helst. Efter ett tag började dom skylla på varandra för inget i motsatta laget kunde ju skjuta dom när dom var i basen. När dom flesta var på gravplatsen så hämtade jag några i mitt egna lag. Vi anföll bakifrån och medans jag och en till täckte vår lagkamrat så hämtade hon lätt flaggan och sprang tillbaka till vår bas utan att någon kunde göra något. Vi spelade i tre omgångar, varav vi vann två stycken. För er som ska till England så rekommenderar jag verkligen detta - klart roligaste på länge (förutom ridningen ofc). Dock fick jag sota för min plan efteråt. Mitt gömställe låg mitt bland ett myggstim...
 
På kvällen var det Disco on ice. Men vi åkte bara tre varv innan vi gick till standen med några kompisar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0