2013-01-09 @ 07:41:00

Träning 8/1

Det va dressyrträning men jag struntade i att linda och tog istället benskydd.
 
Första övningen var typ serpentiner fast kantiga (bild 1). Väldigt bra övning där Marengo flyttade sig för hjälperna och som lösgjorde honom. Vi början på övningen så skulle man ha hästarna raka men efter ett tag så blev det istället framdelsvändning. Marengo gick superbra! Han tyckte det va lite jobbigt med framdelsvändningarna i början och ville gärna stanna men efter ett tag så gick det jättebra och han fattade vad det va vi gjorde :)
 
Andra övningen var päronsernentiner. Det gick sjuukt bra, han lyssnade på förhållningar, hjälper och bjöd framåt. Jag är väldigt nöjd. Marengo var mjuk i sidorna, men han har lite lätt för att tappa.. Frida gav exemplet att när man bygger sandslott med sand så kan sanden ibland lossna. Marengo var lös sand :)
 
Den sista övningen var vår bästa på träningen. Man skulle galoppera och göra skänkelvikning. Han kändes så sjukt bra, någon bockning blev det dock när jag råkade lägga vikten på fel sida, men jag kom ändå snabbt in i övningen och fick till det bra.
 
Vi gjorde även lite skänkelvikningar i trav och i skritt.
 
ÖVNING 1
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0