2013-01-13 @ 12:32:00

Provridning

Jag provred en ponny som hette Palo igår. Han var väldigt pigg och framåt, tyckte att det va skitroligt! Jag startade med att skritthoppa ett litet hinder och när det kändes bra så travhoppade jag. Vi fick fina språng och det kändes som om han aldrig skulle stanna, vilket hans ägare intygade att han aldrig hade gjort med henne. Det var bara att få honom lugn, så tror jag att han kan hoppa hur högt som helst. 
Jag hoppade några fler hinder och till sist så hoppade jag en oxer på 85cm i galopp. Det kändes riktigt bra! Han är ingen enkel ponny men helt klart en som kan gå hela vägen!
Vi bestämde att jag skulle komma och rida fler gånger, men eftersom han är tillsalu så vet man aldrig hur många gånger jag hinner rida. Men hans ägare ville att jag skulle tävla och visa honom på banorna, så vi får se hur det blir.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0