2013-02-25 @ 10:27:00

Tävling 24/3

Falbygdens Hästsportförening
24/2 2013
Caroline Hoerschelmann & Ekhagens Marengo
 
LD+5
Det kändes sådär under framridningen och framhoppningen.. Han lyssnade först inte på vänsterskänkeln, men det fick jag igenom. Han höll också på att bocka och ville inte vara lugn. Flera gånger vägrade han på framhoppningen, till och med när vi la ner räcket till ett litet "läskigt" 40cm hinder. Vi skrittade över det och försökte en gång till och då passade det för herrn. Vi hoppade tills vi bara fick bra språng, för att försöka få med en känsla till banan.. På banan så hoppade vi första hindret, men fick ett stopp på det andra. På fjärde hindret så trillade jag av och Marre sprang iväg. Hans fd ägare stod som funktionär på banan och vi pratade lite snabbt när hon hade fått tag i Marengo. Hon sa att jag hade inte gjort något fel, jag red bestämt, lutade mig bakåt, hade skänkel och stöd och varken hon eller jag visste varför han höll på som han gjorde. Det kändes jättedåligt efter den rundan, jag fattar inte varför han håller på som han gör, om det är för att han inte vill hoppa eller om han bara är lat. Fast om han bara är lat så borde han ju ha hoppat eftersom jag hade stöd osv, det gör han ju på träning.. Det är svårt att veta, mina tränare säger ju att han är lat men det känns som om vi borde lyckas någon gång..
 
LC
Denna gången kändes det bättre. Vi fick knappt några stopp på framhoppningen och denna gången var det inte så många som fick hoppa fram samtidigt, så jag kunde koncentrera mig mer på mig och Marengo istället för att behöva tänka på alla andra. På banan så fick vi ett stopp på första, vi borde ha klarat det men det stod nära publiken och eftersom han inte vill gå riktigt så nära läktaren så blev vägen konstig. När vi red mot det igen så flyttade jag honom mot läktaren men vi hoppade lite ur sväng, som om vi låg på en volt. Andra hindret var det jag trillade av på förra klassen men denna gången så kom vi över. Vi fick ett stopp till men kom igenom grunden + ett hinder till som var första hindret på omhoppningen. Jag hade innan bestämt att jag skulle rida hela banan som en grundomgång och tänkte inte på att det var ett omhoppningshinder.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0