2013-02-27 @ 08:21:00

Pay & Jump 27/2

Han gick som en gud igår! Jag är supernöjd med våran presentation. Vi hade flyt i båda rundorna och fast han tvekade flera gånger så kändes det som om han inte hade en chans att stanna. Jag skulle egentligen hoppa 70- och 80cm men efter 70 rundan så kändes det så bra så vi tog 90cm istället för 80. 
 
70cm
Han var framför skänkeln och lyssnade på mina hjälper. Vi fick bra avsprång till hindren, förutom sista hindret som var en vattenmatta, den kom vi lite stort på. Grundtempot var bra, jag skulle bara ha fångat upp honom lite mer mellan hindren med kort transportsträcka. På en raksträcka stod det två hinder (vet inte avstånd för jag hann inte gå banan) och innan det andra så blev vår väg lite kantig. Marengo tvekade och ville inte hoppa först så han drog lite åt höger. När jag fångat upp honom där så slank han ut med rumpan lite till vänster men vi fick bra avstånd ändå och han hoppade jättefint. 
 
90cm
Det var otroligt skönt att det gick så bra på denna rundan efter förra tävlingen i falköping. Han hoppade över alla hinder så lätt och vi fick en bra känsla. Denna rundan så flyttade han för skänkeln på ett helt annat sätt än första rundan. Han var framför skänkeln och tog minst lillla förhållning och hjälp som jag gjorde. Vi fick bra flyt och denna gången fick vi en rak linje mellan hindren på långsidan. Han tvekade inte på samma sätt som han gjorde i första rundan, utan nu var både han och jag bestämda på att detta skulle gå.
 
 
Just nu letar jag efter fler pay and jump som är i skaraborgtrakten. Vet du någon klubb med bra underlag och fina hinder som annordnar träningshoppningar så får du gärna kommentera/ kontakta mig :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0