2013-02-18 @ 08:54:00

Ny sadel

Jag var ju hos en kompis i Sollebrunn, vars mamma är sadelinpassare. Hon kollade Marres sadel och det visade sig att den både var för lång, för smal vid manken och det var något ibak på sadeln som tryckte fel. Vi provade flera andra sadlar och till slut hittade vi en hoppsadel som satt superbra. Det var anledningen till att han bockade, att han hade ont för att sadeln låg fel. 
 
Sadeln är jätteskön att rida i! Mjukt läder och skön sittyta. Vulstret är mjukare än min förra sadel och det klagar inte mina knän på ;) Den ser i princip likadan ut som min förra, bara lite små skillnader. 
 
Min nya sadel är en Prestige Golden Star. 
Den gamla såldes samma dag som vi la ut den. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0