2013-02-09 @ 10:15:00

Hoppträning 8/2

Jag tränade för Fanny Nilsson på Jutagården.
Först red vi över bommar med tre galoppsprång emellan, i båda varven. (övning2) När vi hade fått en bra känsla och det stämde så gick vi över till andra övningen (övning1). Den bestod av bom, bom, bom, oxer. Bommarna blev som studs, och sen skulle vi hoppa. Bommarna var i fägerna grön/vit och bommarna på oxern var helvita. Marengo vägrade tre-fyra gånger innan jag trillade av. Jag landade på fötter så det va bara att gå med Marengo så han fick skritta över oxern som Fanny hade lagt ner efter andra stoppet. Vi gick över hela övningen en gång till innan jag hoppade upp. Jag och Marengo hoppade övningen igen och denna gång kom vi över. Jag kan ju inte direkt säga att vi fick en så fint hopp men jag kom över och det var det viktigaste. Vi hoppade övningen ett flertal gånger till och Fanny höjde oxern allt eftersom det gick bättre. Vi gick tillbaka till övningen med bommarna  (övning2) men denna gången var bommarna uppsatta till hinder med hjälp av sockerbitar. Vi hoppade men denna gången skulle vi ha två galoppsprång emellan. Det gick bra, fast Marengo ville inte riktigt lyssna på mina hjälper.. Eller ja, alla förutom skänkeln framåt;) Han lyssnade inte på min sits och inte på min röst, men jag lyckades ändå få fram halvhalter och fick honom lugn. Marengo bockade väldigt mycket, men han bockar mer under december-mars..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0