2013-02-22 @ 08:03:00

Bockträning

Ja igår skulle jag hopptränat hos Helena Holm, men det var snarare en bockträning.. Marengo bockade hela tiden, det var jättejobbigt för när vi skulle hoppa en serie med 70cm hinder så vägrade han för att han hade bockat hela vägen fram till första hindret och hade ingen fart. Jag trillade av när han vägrade men det var mitt fel. Efter sista bocksprånget innan hindret så hann jag inte få upp mitt överliv och gled av. Tur i oturen så landade jag på fötter och kunde snabbt hoppa upp och göra ett nytt försök. Eftersom han sparkade hela tiden så koncentrerade han sig inte på hindren och vi rev, fick stopp och hoppade rätt in i två hinderstöd. Han skadade sig inte som tur var, men jag fick lite ont i benet som fick sig en smäll. Men det skulle inte stoppa oss utan vi försökte igen och igen tills vi kom igenom med bra känsla. I slutet hoppade vi en bana på 1m - 1,10m, men då höll han fortfarande på och bockade. Jag fick ett spö som jag skulle säga till honom med när han bockade och när jag gjorde en anridning så att han skulle skärpa sig. Det fungerade bra och vi hoppade över alla åtta hindren i banan, med kombination, vattenmatta och vågplank. 
 
Ska vi börja tävla regionalt och högre så måste han skärpa sig. Vi kan inte komma på en tävling när han beter sig så. Dagens anledning varför han var sån kan ha varit för att jag provade att använda sporrar. De satt lågt och hade inte större inverkan, men eftersom han är så känslig så kan det ha varit det som störde honom. Vi tog av dem när vi skulle hoppa banan i slutet, och då kändes det bättre. 
 
Jag kan inte säga att vi har en bra känsla att ta med oss till Falköping på söndag.. Vi får helt enkelt försöka få en på framhoppningen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0