2013-12-07 @ 21:36:00

Svar på kommentarer

Om han blir såld innan tävlingssäsongen, kommer du leta ny D/storhäst då? Eller är tanken att han inte ska bli såld innan? :) han är sååå fin
 
Kommer det en gullig tjej/kille som passar med Marengo så kommer jag sälja honom. Men är det så att jag har kvar honom till tävlingssäsongen så kommer jag åka ut på tävlingar osv. Helst har jag kvar honom så jag hinner åka på några meetings men kommer det någon bra köpare så är det självklart att jag säljer honom. Jag är jättenoga med vart han flyttar så jag har absolut inte brottom att slänga iväg honom till första bästa.
Efter Marengo så kommer jag köpa en yngre d-ponny eller häst. Blir det häst kommer jag ev. låna en d-ponny som jag kan tävla i en säsong. Men i första hand letar jag efter ponny då jag vill ta vara på ponnytiden. Men jag kommer inte leta förrens jag vet att Marengo flyttar till ett bra hem :)
 
 
 
Hur är Marengo att rida, är han trafiksäker och sånt? 
 
Han är sååå himla rolig att rida varje dag! Så mycket go och jag har aldrig ridit en ponny som så gärna vill jobba. Han är som en liten storhäst samtidigt som han är en riktigt speedponny. I traven flyger man upp och ner, aaah dat feeling! Men han är absolut ingen nybörjarponny.
När jag fick honom så var han inte trafiksäker, vi har jobbat med det och är en bra bit på vägen. Han var även lite sparkig när han kom i hantering, ville inte gärna ta upp bakbenen utan att kicka. Han kan fortfarande vara lite lurig men det är en jätteskillnad, han gör absolut inget för att vara dum eller elak utan bara om han blir skrämd eller liknande. När vi klipper honom så har vi en hink med godis och har man det till hands så får man göra nästan vad man vill med honom ;) När han skos står han och sover, hur lugn som helst även om vår hovslagare har en maskin han använder istället för rasp. 
Marengo är världens mysigaste ponny! Han älskar att mysa (såvida man inte rör hans mule eller öron). Så himla social och vill ha massor med uppmärksamhet. Så klok och fin, min Marengo<3
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur är Marengo att rida, är han trafiksäker och sånt?

Hur gick det när du provred honom?
Kan du inte berätta om din tid med honom? :)

2013-12-07 @ 22:00:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0