2013-12-03 @ 18:35:53

Att sälja häst

Måste säga att det har tagit något otroligt på mig att sälja Marengo, man vet aldrig hur många gånger till man får rida honom liksom.. Och det har även gjort att jag tappat motiveringen helt. Varför ska jag kämpa vidare när han ändå ska säljas? Ska jag vara ärlig så har jag ridit slarvigt och inte alls som vanligt den senaste veckan.. Han har fått hoppa lite, lite dressyr utan några direkta mål med vart jag vill komma. Det känns lite jobbigt att åka till stallet. Mycket skönare att vara hemma. Och vädret hjälper inte direkt för den delen heller, inte för att det har varit något problem förut men nu bara 'nej'. 

- MEN nu har jag lovat mig själv att det är slut på detta. Marengo kommer fortfarande vara till salu men istället för att slörida ska jag förbereda honom inför tävlingsåret 2014. Nästa år ska vi åka på meetings och ha så j*vla roligt. Även om jag vet att vi inte kommer nå toppen, så ska jag kämpa vidare med honom. Vi ska komma ut på tävlingsbanan och alla på läktarna ska tappa hakan så snygg som han kommer va. 
D-r-ö-m-p-o-n-n-y. "jag önskar att jag hade en så fin häst" är orden som ska snurra i allas huvuden. Hell yeah, nu kör vi! 2014 here WE come!


Kommentarer
Postat av: Alva

Han är ju inte såld än så tänk inte så! Så känns det för mig också ibland, att man nästan får ångest av det som man vet kommer hända. Tänk inte på något som kommer hända långt fram, ta en dag i taget helt enkelt <3

2013-12-03 @ 21:30:44
URL: http://alvaahagg.blogg.se
Postat av: Anonym

Om han blir såld innan tävlingssäsongen, kommer du leta ny D/storhäst då? Eller är tanken att han inte ska bli såld innan? :) han är sååå fin

2013-12-07 @ 20:27:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0