2013-08-19 @ 18:05:04

Redigering

Ledsen för uppdateringen! Har galet många bilder som ska redigeras och tiden räcker knappt till. Jag uppdaterar senare/imorgon om hur det gick på hoppträningen igår. 
 
När jag reigerar så tar jag bort onödigt saker i bakgrunden, allt för att framhäva och få hästen/ekipaget i fokus. Jag gör så att bilderna får lite mörkare nyans och bättre skärpa. För att hästen ska vara det som drar till sig blickarna så brukar jag använda en vanlig standardpensel som är mjukt rund och sänka opaciteten till ca 7%. Därefter målar jag från kanten in mot hästen. Mörkast ute i kanten och ljusare in mot hästen. Även runt ryttaren målar jag lite mörkare så att hästen framhävs. Jag brukar inte ändra på bilderna och göra en jättestor skillnad, för det är ju inte fint när man verkligen ser att bilden är redigerad :)
 
 

Kommentarer
Postat av: lisa

hej :) vad använder du för foto program? :)

Svar: photoshop elements 9 :)
Caroline Hoerschelmann

2013-09-07 @ 22:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0