2013-08-08 @ 10:21:00

Sits och position

Att ha en förebild och någon att se upp till är väldigt viktigt. I mitt fall så är det Douglas Lindelöw. 
 
Jo jag vet, lite olika höjder på hindren, men nästan samma.. eller inte haha.. man kan ju alltid drömma, baaara 45cm skillnad hehe...;) Nu hittade jag ingen bättre bild på Douglas när hans häst Lovely Balahé är i samma position över hindret men det får funka ändå. 
 
Marengo lyfter bra på frambenen, fast man kan tycka att han kan "pressa ihop" dom lite mer som Balahé gör. Jag vet att hans bakben har kommit nu och det är inte jättestor skillnad från B. Jag kan faktiskt tycka att M har en finare hals över hindret, mer båge och lyft men som sagt så är det två helt olika hinder och dom är inte i samma position över. M har börjat att hoppa mer med ryggen och inte så plant som förut, men jag vet att det kan bli ännu bättre.
 
Enligt bilden så behöver jag luta mig mer neråt och plana ut ryggen. Min skänkel har ungefär samma läge som Ds, vilket är bra då jag har tränat sjukt mycket på det.. Jag skulle behöva ta fram handen lite mer utan att släppa stödet i munnen som M behöver. Min satans hand måste det blå någon ordning på! På denna bilden var det inte så illa, men annars så brukar jag ha handen helt öppen. Allt för att kunna ge M en bra eftergift fast jag egentligen rider såå mycket bättre med stängd hand. Skärpning..! Min blick är bra, ibland kan jag titta ner men det har jag tänat på massor
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0