2013-08-11 @ 11:55:13

Marengo 10/8

Vi låg på 15-meters volt större delen av passet. Marengo var väldigt pigg och stressade upp sig själv så målet med dagens träning var att få honom att slappna av och bara rulla på. Vi började i skritt och det lossnade rätt fort. I traven var det lite svårare. Marengo ville bara gå i slängtrav och han var hela tiden på gränsen till att börja galoppera. Men efter ett bra tag så började han gå i lite långsammare takt och började jobba med ryggen. Jag saktade av till skritt och tog en galoppfattning därifrån. Eftersom han gick bättre i skritten än i traven så gick den lugna och mjuka känslan över till galoppen. 
Jag är nöjd med ripasset. Jag nådde dit jag ville och Marengo fick jobba med nacken och ryggen. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0