2013-08-20 @ 12:10:03

Hoppträning 18/8

Frida och Fanny hade fullt upp så vi fick istället träna för vår lagledares tränare Terese Överlinen. Hon var riktigt bra, många tränare fokuserar på hästen, att man ska rida den på rätt sätt men Terese menade att om ryttaren rider korrekt så rider man automatiskt hästen rätt. Vi började med lite bomövningar, på volter och serpentiner för att mjuka upp hästarna och hitta rätt tempo med bra flyt. Vi hoppade inte många höga hinder utan svårare övningar där vi ryttare fick jobba mer. 
 
Dom tipsen jag fick va att jag ska låta Marengo spänna sig när han gör det. Han tycker hindren är läskiga men samtidigt så vill han så gärna. Det gör att han hoppar jättesnabbt över hindret och ibland slarvar. Och efter hindren så blir han jättepigg och nästan drar iväg. För att motverka det måste jag träna på mycket bomövningar och sånna som jag kan träna på och utvecklas men Marengo behöver inte hoppa så höga hinder. Terese berättade även att flera av dom bästa hopphästarna i deras stall va precis som Marengo, och att höjderna kommer med tiden.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0