2013-08-06 @ 11:25:37

Bad med hästarna

i morse så badade vi med hästarna, och jag fick mig ett ordentligt dopp.. Marengo hatar vatten och behövde lite draghjälp av haflingern Jusette, men nu var det så att hon höll på att skvätta med hovarna så Marengo blev helt genomblöt. Enda flyktvägen var utåt mot sumpbotten och där fick han panik och började hoppa och greja. Jag släppte taget så fort jag kände att jag inte kunde bli trampad eller hamna mellan honom och stranden. Marengo galopperade upp till dom andra hästarna och lugnade ner sig. Ingen blev skadad som tur var och Marengo badade två gånger till, dock bara till knäna men det var bra att vi inte avslutade efter det som hände.

Hur som helst är vi i alla fall påväg hem till lilla Skövde nu :) uppdaterar senare igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0