2013-04-30 @ 11:05:05

Ridning med klassen

Onsdagen den 17/4 var det ridning med min klass. Hela klassen skulle åka till Jutagården på eftermiddagen och där få känna på hur det var att rida och sköta om hästar. Tanken var att killarna skulle inse att det inte bara är att hoppa upp och rida, och att ridning faktiskt är en sport och inte bara en hobby. Vi som red i klassen (6 st) fick varsin häst och grupp att ta hand om. Jag fick ridskolehästen Ice Man och min grupp bestod av tre av mina klasskompisar. Innan dem fick känna på hur det var att borsta och sköta hästen så pratade Frida om ridsporten och allt vad det innebär. Redan då kunde man se att killarna var lite oroliga. Jag kan inte säga att det var många som vågade borsta, inte heller hoppa upp på ryggen. 
 
Vi hästtjejer red först och fick hoppa ett litet hinder. Ice Man gick bra, dock var han bakom skänkeln. Jag hade kunnat jobba igenom honom, men tanken var ju inte att vi skulle rida, utan att resten av klassen skulle få prova. Det gick bra, Ice Man var jättesnäll och gick lugnt med när min grupp hoppade upp. 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha måste vara en grymt rolig dag!!:)

2013-04-30 @ 15:09:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0