2013-04-11 @ 11:45:00

Ponnyn 10/4

Efter passet med Marengo så åkte jag till ponnyn och red den. Jag red i Jutas padock och tränade på lite bomövningar och hoppade några gånger över ett minikryss. I början så var ponnyn lite väldigt het mot bommarna och rusade mot - över - efter bommen. Men det jag märke (har inte tänkt på det innan) var att när jag la på ytterskänkel så lugnade den ner sig. Jag tränade på kort galopp och att lägga till ett extra galoppsprång innan bommarna. Den blev jättefin och lugn. Vi bytte galopp öven bommarna, red volter och serpentiner.
 
När vi var klar med den övningen så provhoppade vi ett litet kryss. Likadant där så blev ponnyn het, vilket gjorde att avståndet blev fel och vi kom för nära. För att lösa det problemet så la vi oss på volt och hoppade inte varje gång utan red på sidan när jag kände att jag behövde mer kontroll. Det gick bara bättre och bättre. I slutet var den lugn och precis så kommer jag träna vidare 
 
För dem som undrar så säger jag inte vad ponnyn heter osv innan allt är 110 bestämt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0