2013-04-03 @ 07:37:00

Marengo 2/4

Snacka om tuff dressyrträning! Marengo var inte så samarbetsvillig i början men det släppte sen när jag flyttade honom för skänklarna i öppna, slutna och skänkelvikning. Han jobbade med ryggen och sökte sig neråt. Men sen på träningen så ville han inte riktigt. Temat var vår sits, att vi skulle sitta korrekt. Det jag fick som kommentar, och det som jag ska jobba vidare på i veckan är att inte ha för långa tyglar och ha handen framför sadeln. Jag kände igen mig lite där och ska tänka på det när jag rider i veckan och tränar inför tävling, LB:1 som är på söndag. Men för övrigt på träningen så kändes det bra. Marengo mjuknade allt eftersom och i slutet så fick vi en lugn och taktmässig trav där han sökte sig neråt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0