2013-04-30 @ 11:37:00

Julius / Marengo ?

Denna var en riktig kluring. Vem skulle jag välja av Julius och Marengo?
 
Kan säga såhär; hade jag inte haft Julle och "lärt mig rida" på honom så hade jag aldrig fixat en ponny som Marengo. Julle var så snäll, det gjorde inget om man råkade göra ett misstag. På Marengo däremot, måste man visa exakt vad han ska göra och hur han ska göra det. Gör jag ett misstag i tex hoppningen - då stannar han. Är jag inte fokuserad till 100% så går det inte. Många som har sett oss tror säkert att han är en ponny som springer och hoppar allt man styr på. De har fel. Ser man våra resultat så har vi knappt någon felfri runda. Men jag vet att han har kapaciteten och viljan, och därför kommer jag aldrig ge upp. 
Jag har nog aldrig träffat en ponny som har så mycket energi som Marengo har. Julle var den snälla (men något tröga) ponnyn som var den perfekta "förstaponnyn". Han hoppade allt (under en meter) som jag styrde på, egentligen var mitt enda uppdrag på honom att styra och driva som in i *elvete. Inte konstigt att min vägg var full av blågula rosetter. Denna underbara ponnyn ställde upp på allt jag gjorde! - Ännu en skillnad jämtemot Marengo som bara skrattar åt mig och inte gör saker som inte passar honom. Men det känns som det börjar släppa nu. Vi kommer runt banorna och Marengo använder sin energi på rätt sätt. Jag skulle aldrig välja bort tiden med Julle - aldrig i hela mitt liv. Han lärde mig så otroligt mycket och jag är så stolt över allt vi åstadkom. Men jag skulle inte skaffa en Julleponny igen. Tack vare honom så klarar jag att hantera mer fart och bus, och därför är Marengo den jag i dagens läge skulle välja. 
 
Julius Marengo
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0