2013-04-17 @ 08:01:00

Hoppträningen 16/4

Happ, igår fick jag smaka sand. Inte gott. Men mer om det snart!
 
Marengo var jättepigg (som vanligt). Han hoppade allt och det är lite häftigt om man kollar på skillnaden när jag fick honom för ca 1 år sen och hur han är nu. Då vägrade han på nästan varje hinder innan han vågade sig över men nu slänger han sig fram och hoppar utan minsta tvekan. Och ni som har sett på filmen ser hur lätt han hoppar av, han tar inte i någonting! Som sagt, vääldigt stor skillnad. Det är så kul när man ser resultat efter allt hårt slit! När jag fick honom var det han som bromsa, nu är det jag som får sitta och undra hur mycket träningsvärk jag kommer ha i magen imorgon ;)
 
Men åter till träningen; Jag red på nya bettet (novabett) vilket jag tyckte att han fungerade bra på. Träningens tema var att rida rakt på både raka och brutna linjer. Marengo hoppade allt och var superduktig. De fåtal gånger vi fick stopp var det mitt fel. Men så kommer vi nu till avramlingen. Ni ser, efter att jag hoppat 1,10 banan så hamnade jag i obalans. Jag råkade få tag i vänstertygeln och Marengo gick självklart till vänster medans jag åkte rätt fram. Allt var mitt fel, fast det var inte något som jag valde att göra eller medvetet gjorde. Det var en rätt hård smäll, men jag har lärt mig att om man slappnar av så gör det inte alls ont. Så det var bara upp i sadeln igen och hoppa en gång till. Resten av träningen gick annars bra. Äntligen hoppade vi vår 1,10m bana! 
 
Vad vill ni helst se, mer bilder eller en till film?
 
1,10m (ser ut som 80, i know)
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gärna film på hela banan :)

2013-04-17 @ 13:55:47
Postat av: julle

Film oooooch mer bilder! :P

2013-04-17 @ 21:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0