2013-04-08 @ 08:34:00

Dressyrtävling 7/4

Det kändes inte bra på framridningen. Vi var inte ett lag utan det kändes snarare som om vi jobbade mot varandra. Marengo ville inte jobba, bockningar och bus är ju så mycket roligare. Men efter mycket lösgörande arbete i en och en halv timma var känslan okej. Inte bra, men helt okej. Jag kände mig okoncentrerad hela pogrammet. Hur mycket jag än försökte så gick det inte att bibehålla fokus. Kanske berodde det på inställning eller att jag var så trött.
 
Pogrammet gick helt okej, det kändes inte bra men det såg nog bättre ut än det kändes för vi fick högre poäng än vad jag hade väntat mig. Vi fick 180p och 66,67% vilket gav oss en 4:e placering
 
Domarens kommentar var: "Elegant med en mycket tilltalande lätthet och spänst i steget, dock kan man skölja lite hetta som kommer fram emellanåt och visar sig i lite spänhet/taktmissar, även om jag tycker att du löser detta på ett väldigt bra samt smidigt/lugnt sätt så skulle man vilja se ritten med mer fokus på dig just då."
Kommentaren säger väldigt mycket. Jag måste försöka hålla fokus och jobba vidare på att hålla honom lugn. Taktmissarna är jag medveten om. Då hamnar jag i obalans så det är också en sak vi kommer träna mycket på. Många av kommentarerna och kritiken jag fick känner jag igen från träningarna då jag rider för Frida, så denna veckan ska jag verkligen tänka på det på varje pass!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0