2013-04-12 @ 07:56:00

Dressyr för Traudi Björling

Traudi Björling kom till Jutagården nu i veckan. Det var en temadag där hon höll en clinic och dagen efter så höll hon träningar.
 
Det första Traudi gjorde var att kolla på när jag red Marengo i två-tre minuter. På den korta stunden kunde hon lägga upp en plan hur jag ska träna nu och se hur långt vi kan gå på två år. Riktigt häftigt! Jag red på en 15 meters volt runt henne medans hon pratade. Hon nämde bla att jag måste tänka mig den vägen jag ska rida och verkligen rida den vägen. Så när jag tex kommer in i ett ridhus måste jag ha planen klar. Hon sa också att det var viktigt att hästens huvud var mellan bogarna hela tiden, så att halsen inte blev för böjd. 
Mycket av det Traudi sa har jag hört Frida kommentera på de träningarna som jag rider för henne. Men det var även nya saker som jag aldrig tänkt på innan. Som tex i traven och Marengo börjar springa så ska jag krama yttertygeln varje gång jag ställer mig upp. Det fungerade direkt! Det tipset ska jag ta med mig när jag rider Ponnyn och även andra hästar i framtiden, verkligen superbra!
 
Lite roligt om träningen:
Traudi sa att Marengo hade adhd, vilket inte är första gången jag hör, haha ;)
När hon sa ordet "galopp" så började Marengo tagga och efter det fick hon bara säga "tredje gångarten"
Hon sa att Marengo var en Ferarri
 
Le Marengo, le!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ni är så grymt fina ihop asså!!

2013-04-13 @ 22:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0