2012-09-27 @ 11:20:00

Startlistor Div II

Nu har startlistorna kommit upp till tävlingen på lördag. Jag startar i mitten i båda klasserna. Som nr 11 i klass 2 (förklassen) och som startnr 18 i klass 1 (lagklassen). Jag är med i Srs lag 2.
 
Jag trodde att höjderna skulle gå i LC och LC+5 som första omgången, men nu står det att det är LD+5 och LC.
Förklass: 85cm Lagklass: 90cm
Men det är ju ingen större skillnad från Lc och Lc+5. Jag tror att detta kommer bli riktigt bra! Med fint väder och en glad ponny!
 
--
I förklassen kommer jag satsa för att vinna. Det är inviduellt (stav.) och laget påverkas inte av mitt resultat. Däremot kommer jag inte ta så jättejättesnäva svängar men ändå så jag vinner tid. Mot titthinder ska jag däremot ge honom tid och inte komma från snäv sväng.
 
Lagklassen är i bedömning A:1a vilket betyder att det först är grundomgång sen får man gå ut och efter att alla har ridit så ska man gå in på banan igen för omhoppning. Det är lagklass där de flesta lagen består av 4 ekipage. Är 3 ryttare i laget felfria men den sista är tex. utesluten så går ändå alla till omhoppning. Därför är det större chans att lagen går till omhoppning om man är 4 ryttare. Men om bara en ryttare i laget är felfri i grunden så tävlar det ekipaget inviduellt.
I grunden så kommer jag rida stora svängar, för det är inte en chans att vi får tidsfel om allt flyter på ;) Inga chansningar utan en säker och fin runda för att ta mig och laget vidare till omhoppning.
I omhoppningen så kommer jag såklart satsa för att få placering vilket ger laget extra poäng och bättre placering till finalen (omg III) men jag vill ju ha en felfri runda! :) Jag får helt enkelt kolla på banan och bestämma svängarna då ;)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0