2012-09-05 @ 11:59:10

Ponnyerna 3/9 & 4/9

Marengo 3/9
Jag red ett kort och mycket enkelt dressyrpass. Lite jobb på volten i ca 30-40 minuter. Han gick bra men var väldigt okoncentrerad. Allt annat än mina förhållningar och hjälper var roligt. Han bockade inte så mycket men var inte heller villig att lyssna. Men det blev bättre i sluten när jag fick igenom skänkeln och då gick han riktigt fint. Fina galoppombyten och avbrott. Fick till några riktigt fina galoppfattningar från skritt i sluten också :)
 
Marengo 4/9
Dressyrträning på Jutagården för Frida Hansson.
Jag red fram en kvart innan så att vi hade värmt upp ordentligt när träningen börjat. Jag tränade på framdelsvändningar men jag vet inte om han kan det sen innan, för han hade väldigt svårt för det. Att både ha koll på frambenen och bakbenen och göra olika saker med båda är svårare sagt än gjort. Marre gjorde uppror och backade, fast tyglarna nästan hängde. Vi fick till en bra vändning i vänster varv och det fick räcka, för man ska ju alltid sluta när det går som bäst för att ha en bra känsla till nästa träning.
När träningen började så var uppgiften att rida i 5 serpentiner, först i skritt och sen i trav i båda varven. Marre gick så sjukt bra och var verkligen koncentrerad på uppgiften. Efter det så blev det galopparbete på 30 meters volt och Marre stretade emot skänkeln och bockade i början, men sen så gav han upp och då gick det bra.
---
Förlåt för dålig uppdatering! Det finns ingen ursäkt för tiden har bara runnit iväg..
Inne på min kompis dator, så ni får klara er med favorit i repris! ;)
---
Bianca 3/9
Idag märkte jag att hon var helt lerig UNDER pälsen. Leran hade typ stelnat på huden, men jag fick trots det bort det mesta. Hon fick helt plötsligt tunnare och finare päls :)
 
Bianca 4/9
Borstad och fin! Lite ledträning i grimma och grimskaft.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0